miércoles, 23 de marzo de 2011

Nazca Lines: English Presentation

Marko, aquí te dejo la información ;D:

Introduction:

Nazca Lines are series of Ancient geoglyphs located in the Nazca Desert in Souther Perú. Nazca Lines were designated a UNESCO world heritage in 1994. This lines are in a high and arid plateau that stretches more than eighty kilometres between the towns of Nazca and Palpa on the Panpas de Jumana. Some Scholars believe that Nazca Lines were created by Nazca Culture around the 500 B.C.

What are they?

How I said before Nazca Lines are series of ancient geoglyphs located in the Nazca Desert. Hundreds of them are simple lines or geometric shapes. Others, exactly more than seventy of this Nazca Lines are designs of animals like Fish, Monkey, Sharks, Birds, Spiders, Humming birds, lizards, or mytoglogical animals and human figures. The largest figure is over 200 metres across.
This can mean that Nazca culture loved the nature and wanted to be remembered during the time.

Alternative theories:

yes, Some individuas have suggested other theories that explains the creation of the Nazca Lines. For example: the Scholar Jim Woodmann thinks that Nazca Lines couldn't have been made without a technology that allow to fly and see the figures completely. and they hadn't in that time a really advanced thechnology so how could they created the Nazca Lines. Well, Woodmann mantains that the only posibility is a hot air ballon where three people would mantain the flight and one look the figure that is being created.

martes, 8 de marzo de 2011

Exámen Parcial 3º Evaluación: Repaso - The Weather

What's the weather like?

1) De Fresquito a helado

- Quite cold, not cold or hot: It's Cool - Fresquito, ni frío ni calor.
- Umpleasantly cold: It's Chilly - Frío no agradable = Fresco
- Cold - Frío
- Freezing - Mucho frío (helado)
- The temperature is below zero - Temperatura bajo cero.

2) De templado a ardiendo

- Pleasant and not cold: It's mild - Temperatura templada, agradable y sin frío
- A pleasantly high temperature: Warm - Calentito, temperatura medianamente alta (agradable)
- It's hot - Caliente
- Unpleasantly hot: Scorching / Boiling - Ardiendo

3) De húmedo a muy lluvioso

- A bit wet but not raining: It's damp - Húmedo
- Raining lightly: It's drizzling - Lloviznas
- Short periods of rain: There are showers - Pequeñas lluvias
- It's raining - está lloviendo
- Raining a lot: I'ts pouring - Lluvias torrenciales

4) De brisa a vendabales

- A light wind: There's a breeze - Brisa
- It's windy: Hay viento
- Very strong winds: There are Gale forces - vendabales

lunes, 7 de marzo de 2011

Examen Parcial 3º Evaluación: Vocabulary - Verbs often confused

- Realize/ Notice: Los 2 significan "darse cuenta de", pero existe una diferencia entre ellos: Notice es darse cuenta de algo físico, es decir, fijarse en algo. Ej: Do you usually notice what colour eyes people have? - ¿Te das cuenta de qué color tiene los ojos la gente?

- Raise/Rise: Los 2 significan "aumentar" aunque existe una clara diferencia en ese significado: Rise significa aumentar en sentido de incrementar un valor, mientras que Raise es para aumentar en una dirección física.
Ej: Don't raise your voice, the baby is sleeping - No levantes (aumentes) la voz, el bebé está durmiendo.

- Argue/Discuss: Estos 2 verbos tienen un significado parecido. Significan "discutir", aunque discuss implica que se expongan las opiniones de los bandos que discuten, es decir, que es por ejemplo para un producto de marketing. En cambio, argue es discutir propiamente dicho como suele pasar entre jóvenes y padres. Ej: I always argue with my mother - Siempre discuto con mi madre.

- Avoid/Prevent:  Son parecidos, aunque su significado es diferente. Avoid significa "Evitar" y prevent "prevenir", aunque suelen ser utilizados para casos similares. Es por esto que su diferencia más característica es que avoid debe ser seguido por otro verbo que SIEMPRE debe estar en gerundio (con -ing). y prevent no. Ej: There is a a new road campaing to prevent accidents.

- Remember/Remind: Los 2 verbos significan "Recordar", pero su diferencia es a quién, es decir, Remind es recordar algo a alguien, y por tanto debe llevar despues un pronombre y remember es que el sujeto recuerde algo. Ej: This is how you remind me

- Expect/Hope: Los 2 significan "tener esperanzas de", aunque con hope se tiene un sentimiento de gran felicidad esperando el momento, mientras que expect, es más, como "tener expectativas de". Ej: I hope she will go to the party. I would really like to see her.

- Mind/Matter: Significan en sentido literal "pasar" y son utilizados para las expresiones de: "no pasa nada". La gran diferencia de estos 2, es que matter SIEMPRE va con el sujeto "IT", y mind con el resto. Ej: It doesn't matter o I don't mind

Heard/Listened: heard significa "oír" y listen "escuchar". Ej: I heard a noise yesterday o I can't listen to you, that boy is talking too loud.

- Seem/Look Like: Los 2 significan "parecerse" aunque tienen una diferencia en cuanto a qué se refieren. look like es usado para el parentesco físico, mientras que seem es para la situación. Ej: You look like your father.

- Would rather:  Significa: "preferiría" expresando una opinión.

- Had better: Significa "sería mejor que" expresando lo que se debería hacer.

Examen Parcial 3º Evaluación: Feelings

Adjectives:

- Confused: Confuso
- Shocked: Paralizado (en estado de shock por una fuerte sorpresa)
- Disappointed: Decepcionado
- Glad: Contento
- Grateful: Agradecido
- Homesick: Nostálgico
- lonely: Sólo (sin amigos...)
- Nervous: Nervioso
- Offended: Ofendido
- Relieved: Aliviado

* Fed up: Bored or frustrated = Estar Harto
* Upset: Unhappy and worried = Enfadado

- Astonished: Very Surprised - Muy sorprendido
- Delighted: Very pleased - Deslumbrado
- Thrilled: Very Excited - Muy excitado
- Desperate: ready to do anything to improve the situation - Desesperado
- Miserable: Very unhappy - Muy triste
- Terrified: Extremely Scared - Muy Asustado
- Furious: very angry - Furioso
- Exhausted: very tired - Exhausto
- Stunned: very surprised and unable to move or react - Paralizado sin poder reaccionar

Idioms:

- Sick and tired - fed up (malo y cansado = Harto)
- Scared Stiff - Terrified (muerto de miedo)
- Over the moon - Very happy (sobre la luna)
- Down in the dumps - Sad/ Depressed
- Worn out - Exhausted
- I couldn't believe my eyes - very surprised

Examen Parcial 3º Evaluación: The Body

  Definitions:

- Brain: Cerebro          - Chest: Pecho
- Heart: Corazón         - Nails: Uñas
- Liver: Hígado            - Waist: Cintura
- Lungs: Pulmones       - Thigh: Muslo
- Kidneys: Riñones      - Hip: Cadera
- Ankle: Tobillo           - Palm: Palma de la mano
- Calf: Gemelos           - Heel: Talón del pié
- Elbow: Codo            - Shoulders: Hombros
- Wrist: Muñeca          - Wrinkles: Arrugas
- Thumb: Pulgar          - Forehead: Frente
- Cheek: Mejilla          - Chin: Barbilla
- Lips: labios               - Eyebrow: Ceja
- Eyelashes: Pestañas  - Neck: Cuello

Verbs that we use with the parts of the body:

- Bite the nails: Morderse las uñas                            
- Hold somebody's hand: Sostener la mano de alguien
- Blow the nose: Soplarse la nariz                            
- Nod the head: Saludar con la cabeza
- Brush the teeth / Hair: Cepillarse los dientes / pelo
- Shake the head (to say no): Mover la cabeza
- Clap the hand: Aplaudir                                        
- Raise your eyebrows: levantar las cejas (sorpresa)
- Comb the hair: peinarse                                        
- Shake hands: darse la mano
- Fold the arms: Cruzarse de brazos                        
- Shrug the shoulders: Encojerse de hombros

Idioms:

- Give sb a hand: Hechar una mano
- Put your foot in it: Meter la pata
- On the tip of the tongue: En la punta de la lengua
- Get butterflies in the stomach: Tener el estómago revuelto
- Get cold feet: Arrepentirse de
- Pulling my leg: Tomar el pelo
- Break someone's heart: Romper el corazón
- I can't get sth out of my head : No me lo puedo quitar de la cabeza
- Learn sth by heart: Aprenderlo de memoria
- Get it off my chest: Quitarse un peso de encima

Verbos especiales y las partes que lo desempeñan:

- To Wink Pestañear - Eye: Ojo
- To Chew: Masticar - Teeth: Dientes
- To Hug: Abrazar - Arms: Brazos
- To Scratch: rascarse - Nails/Hand: Uñas/ Mano
- To wave: Saludar/despedirse con la mano - Hand: Mano
- To Kneel Down: Arrodillarse - Knee: Rodilla
- To Frown: Fruncir el ceño - forehead: Frente
- To Stare: Mirar fijamente - Eye: Ojo
- To Yawn: Bostezar - Mouth: Boca
- To Point: Señalar con el dedo - Finger: Dedo
- To Stretch: Estirarse - Arms/Legs: Brazos/ Piernas

jueves, 3 de marzo de 2011

3ª EVALUACIÓN: Modal Verbs

Los verbos modales y partículas auxilares que nos entrarán en el exámen de inglés serán:

- Will        - Could   - Ought to  - Would
- Shall       - May     - Should
- Can        - Might   -  Must

y aquí explicaré un poquillo de cada uno.

1.-) Will: Es una partícula empleada para el futuro simple, es decir, por ejemplo: yo jugaré al fútbol. Su estructura es muy sencilla, ya que es la misma que la de las otras partículas. Su negativo es "Won't" [will not]

Positive: I will play football

Negative: I won't (will not) play football

Interrogative: Will i play football?